Böcker jag rekommenderar

Jag har aldrig haft en favoritbok. Det sörjer jag. Verkligen.
Under letandes gång efter en sådan har jag plöjt ett par som jag anser värda att rekommendera.

Böcker jag rekommenderar dig att läsa när du vill läsa en bra bok:

Män som hatar kvinnor / Stieg Larsson
Flickan som lekte med elden / Stieg Larsson
Luftslottet som sprängdes / Stieg Larsson
The Kite Runner / Khaled Hosseini
A Thousand Splendid Suns / Khaled Hosseini
Life of Pi / Yann Martel
El Choco / Markus Lutteman
Änglar och Demoner / Dan Brown
Da Vinci-koden / Dan Brown
I cirkelns mitt / Dan Brown
Sofies Värld / Jostein Gaarder
Flicka med pärlörhänge / Tracy Chevalier
Harry Potter (samtliga) / J.K. Rowling
Montecore: en unik tiger / Jonas Hassen Khemiri
Ett öga rött / Jonas Hassen Khemiri
Det ska bli ett sant nöje att döda dig / Magdalena Graaf
Kalla det vad fan du vill / Marjaneh Bakhtiari
Liftarens Guide till Galaxen / Douglas Adams
Alkemisten / Paulo Coelho
(Shogun / James Clavell)

Böcker jag rekommenderar dig att läsa när du inte orkar tänka:

Små citroner gula / Kajsa Ingemarsson
Lyckans Hjul / Kajsa Ingemarsson
Änglar / Marian Keyes
Vattenmelonen / Marian Keyes
Sista chansen / Marian Keyes
Mossvikenfruar: Chansen / Emma Hamberg
Damernas Detektivbyrå / Alexander McCall Smith
Giraffens Tårar / Alexander McCall Smith
Vackra flickors lott / Alexander McCall Smith

Bok jag rekommenderar alla att läsa, för att antingen må bra eller för att må bättre:

Självkänsla nu! / Mia Törnblom



Bäst jag letar vidare...
Har du funnit den?

Kommentarer
Postat av: Tinde

"Spelet" av Neil Strauss, sjukt bra!

2009-03-10 @ 09:52:31
Postat av: Sunhday

Ja, den har jag blivit rekommenderad förr. Ska absolut skriva upp den på 'att-läsa'-listan. Tack!

2009-03-10 @ 13:49:49
URL: http://sunhday.blogg.se/
Postat av: Therese

Det enda i läsväg som jag kommer över de här dagarna är tråk-litteratur. Men säg, om ett halvår så ska jag ge mig in i läs-eran igen!

2009-03-10 @ 19:03:46
URL: http://theresebarajag.blogg.se/
Postat av: Sunhday

ja, det får du göra. Tur att jag då rekommenderat lite åt dig =)

2009-03-11 @ 21:07:16
URL: http://sunhday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0